Friday, February 12, 2010

Praktikum di Melaka Bandaraya Bersejarah...

Aku kini menghabiskan masa selama 3 bulan di bumi bersejarah Melaka.Praktikum di Program Pendidikan Khas Integrasi Sekolah Menengah Kebangsaan Rahmat.Aku mule praktikal aritu awal bulan 2...bersama-sama dengan 3 orang lagi sahabat DPLI UKM.Masuk-masuk Pendidikan Khas aritu memanglah kepala aku jadik blur dan keliru yang teramat sangat.Tak mengalami situasi sebenar mendidik anak-anak khas masalah disleksia ni.Tapi bile dah masuk 2 minggu..semakin serasi dengan rentaknya.Walaupun kerjaya menjadi seorang guru pendidikan khas ini memang penuh dugaan dan cabarannya.Respect to all of them.Alhamdulillah aku semakin mencintai kerjaya ini... Hem..so sekarang ni aku tengah memikirkan..bagaimanakah harus untuk aku mendapat A atau A- untuk praktikum ini...Tugasan yang boleh mem'busy'kan diriku...dan harapanku....UKM.tunggu kedatangan ku semula...will miss UKM..dan yang pastinya..DPLI di UKM memang tersangat best dan memberikan aku 1001 pengalaman di sana.Meyakinkan aku dengan ungkapan "Now, everybody can fly". Proses pembelajaran sepanjang hayat adalah yang terbaik bagi memajukan diri.Dan aku masih ingat nasihat pegawai PPD semasa aku ditemuduga setahun yang lepas..."InsyaAllah..kita jadilah guru yang ikhlas mengajar anak-anak didik, Allah juga akan "mengajar" anak kita kelak". Di sini juga aku sertakan gambar-gambar yang membawa aku terus mencintai kerjaya ini...Alhamdulilah..

Gambar bersama sahabat-sahabat DPLI UKM di SK Salak Tinggi






No comments:

Post a Comment