Monday, January 19, 2009

Berite Dari Kampung

(Anak kakak sepupu aku,Danish Zakwan 8 bulan lebih & Khaiyra-kat Umah Allahyarham P Ramlee, Penang)

(Adikku Nooriqbal, & Khaiyra-rayer 2008 kat umah Lui Barat, Jempol)

(Dari kiri, Mak Mertua aku Hajah Meriam, Mak Saudara Acik Sara, Kakak Ipar Kak Ani, & anak buah Layyin, Atirah & Irfan-Gambar kat Makam Mahsuri Langkawi)

Nenek ku sakit
Dah lebih kurang sebulan nenek aku sakit kat kg (Gemencheh, N9).Aku nak la balik..tapi hubby aku susah nak cuti sekarang ni.Kalo aku nak balik naik bas plak.Fikir boleh jer.Tapi si Khaiyra ni breast feed.Susah la ckit.Kalo hubby aku ader ok la.Pastu..buatnyerla dier meraung di pertengahan jalan..tak ke nayer aku.Aku belom betul2 yakin lagi nak bawak anak ni naik bas.Dari Butterworth ke Seremban makan masa dalam 5 jam..emm..tapi InsyaAllah, raya ciner ni aku baliklah.So sekarang ni mak & abah aku jager nenek kat kg.Gilir2 ngan makcik aku kat KL.Mak & abah pun dah windu sangat kat cucu dier ni.Dulu senang jer..biler aku teringin nak balik kg..hubby amik tiket, so aku balik je sorang.Tapi sekarang kene pikir anak jugak.

Mak Mertua & Kakak Ipar nak mai Penang....ye yeh..
Mungkin hari Sabtu ni, mak mertua aku & kakak ipar nak datang Penang.Jalan-jalan..Emm tak sabar rasenyer nak jumper ngan dieorang.Windu sangat.So, oleh kerana kakak iparku yang drive nanti, aku plan nak ikut dieorang balik kg.Nak balik cni nanti baru hubby aku jemput.

Adikku di Sabah merindui mak dier..
Dugaan besar buat emak & abah aku.Dah la anak 2 orang.Aku kat Penang, adik aku plak kat Lahad Dato, Sabah.Adikku, Nooriqbal jadik polis kat saner.Syian dier.Aku last jumper ms raye aritu.Semalam mak aku tipon aku, cakap adik dah windu sangat kat mak...Harap-harap dier dapatlah tukar semenanjung.

Danish (anak kakak sepupuku) dah tumbuh gigi...
Danish Zakwan dah tumbuh gigi..tak lamer lagi Khaiyra plak..Risau plak aku.Jangan dier gigit nenen kesayangan dier ni sudah lah.Khaiyra pun dah mule start makan nestum dengan banyaknyer.Aku buat 6 sudu kecik tadi.Abis dimakannyer.Lapar kot..Sebelum ni aku wat 3 sudu pun susah jugak nak habis.Danish dah makan bubur nasi.Maybe dalam 2 / 3 hari lagi aku nak watkan bubur nasi letak carrot, ayam , ikan or ape2lah yg boleh.

No comments:

Post a Comment